Medieaftalen skal tænkes forfra
Lisbeth Knudsen, direktør og chefredaktør på Mandag Morgen, har ordet:
"Det jeg synes er vigtigt at tage med fra konferencen i dag, det er at gentænke medieaftalen fra bunden, Medieaftalen, som den gamle regering indgik, var meget kortsigtet. Den havde klart det formål at begrænse DR, men derudover var det lappeløsninger. Der er brug for, at man tænker hele den internationale indflydelse på det danske mediemiljø meget mere ind i, hvad det er for en medieløsning, man gerne vil finde frem til."
"Jeg tror, at danskerne gerne vil have dansk produceret medieindhold, og derfor er det det, vi skal styrke."
Lisbeth Knudsen | Direktør og chefredaktør på Mandag Morgen
"Vi har brug for, at der bliver skabt en mulighed for, at danske medievirksomheder – store som små – kan arbejde sammen omkring den teknologiske udvikling. Det at gå ind i nogle nye tekniske løsninger sammen, det kan man ikke hver for sig. Der er simpelthen ikke nogen, der er store nok i Danmark til at løfte en konkurrence med tech-giganterne. Og det andet, der er brug for, det er, at vi tænker i indholdet."
"Vi siger alle sammen, at danskerne bruger lige så mange penge som før hvis ikke flere på medier, men de bruger dem bare ikke på de gamle medier. Vi har simpelthen brug for, at der bliver en diskussion om kvalitet og udvikling af talent og af journalistisk kvalitet i medierne."
"Jeg tror, at danskerne gerne vil have dansk produceret medieindhold, og derfor er det det, vi skal styrke."